En del af

Kom i gang

Få intelligent styring af din egen vedvarende energi. Det hele starter med et uforpligtende tilbud fra én af vores rådgivere.

1
2
3

“...Jeg kan ikke andet end sige, det er en fornøjelse at mærke Watts er drevet af ildssjæle og gør en forskel for vores muligheder på energi området som forbrugere.”

“Du har modtaget en besked i Watts On om, at Watts Live-kortet ikke har sendt data.”

Strømvagt.

Du har modtaget en notifikation om en mulig strømafbrydelse

Velkommen til vores strømvagt-guide. Her finder du information om, hvordan du kan undersøge årsagerne til, at der ikke vises data på dit Watts Live-kort. Det kan blandt andet skyldes problemer med din internetforbindelse eller en mulig strømafbrydelse.

Dette kan du tjekke, hvis du har modtaget en strømvagt-notifikation

De første tjek

I første omgang kan du tjekke følgende:

Virker strømmen i huset? Hvis ikke, gå til punkt 1.

Er der strøm på elmåleren? Gå til punkt 2.

Er der strøm i huset, og virker Watts Live-visningen i Watts On? Hvis ikke, gå til punkt 3.

1. Tjek elmåleren

Hvis du er ude ved din elmåler, skal du tjekke følgende:

Er der lys i elmåleren?

Blinker måleren rødt?

Mangler du en eller flere faser, som står nederst på måleren (L1, L2, L3)?

Hvis du oplever et af disse problemer, skal du tjekke for aktuelle afbrydelser hos dit netselskab. Du kan finde dit netselskab her:

2. Find et defekt apparat

Hvis der er sket en afbrydelse af HFI- eller HPFI-afbryderen, skal du prøve at slå den til igen for at se, om afbrydelsen sker igen.

Hvis afbrydelsen sker igen, skal du slukke for alle gruppeafbrydere og derefter tænde for HFI/HPFI-afbryderen igen.

Herefter kan du slå grupperne til én ad gangen for at finde den gruppe, der har problemet.

Kontakt derefter din lokale elinstallatør for at få udbedret fejlen.

3. Tjek om Watts Live har forbindelse til internettet

Hvis du har strøm i hjemmet, skal du tjekke, om Watts Live har forbindelse til internettet, og om resten af huset har internet.

Lyser Watts Live-kortet grønt, har det forbindelse til Wi-Fi.

Blinker Watts Live-kortet rødt 1, 2 eller 3 gange, er der problemer med kortets opsætning.

Forklaring på blink:

Et blink betyder, at kortet hverken har Wi-Fi eller forbindelse til måleren.

To blink betyder, at kortet har forbindelse til måleren, men ikke har Wi-Fi-forbindelse.

Tre blink betyder, at der er forbindelse til Wi-Fi, men at kortet ikke kan hente data fra måleren.

Hjælp til LB kunder.

Hvis du er LB kunde, kan du få hjælp i forbindelse med strømafbrydelse

Som kunde hos Lærerstandens Brandforsikring (LB) kan du kontakte Fjordens El-telefon.

70 84 81 78

Husk at have dit LB-kundenummer klar.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12