“Du har modtaget en besked i Watts On om, at Watts Live-kortet ikke har sendt data.”
Dette kan du tjekke, hvis du har modtaget en strømvagt-notifikation
I første omgang kan du tjekke følgende:
Virker strømmen i huset? Hvis ikke, gå til punkt 1.
Er der strøm på elmåleren? Gå til punkt 2.
Er der strøm i huset, og virker Watts Live-visningen i Watts On? Hvis ikke, gå til punkt 3.
Hvis du er ude ved din elmåler, skal du tjekke følgende:
Er der lys i elmåleren?
Blinker måleren rødt?
Mangler du en eller flere faser, som står nederst på måleren (L1, L2, L3)?
Hvis du oplever et af disse problemer, skal du tjekke for aktuelle afbrydelser hos dit netselskab. Du kan finde dit netselskab her:
Hvis der er sket en afbrydelse af HFI- eller HPFI-afbryderen, skal du prøve at slå den til igen for at se, om afbrydelsen sker igen.
Hvis afbrydelsen sker igen, skal du slukke for alle gruppeafbrydere og derefter tænde for HFI/HPFI-afbryderen igen.
Herefter kan du slå grupperne til én ad gangen for at finde den gruppe, der har problemet.
Kontakt derefter din lokale elinstallatør for at få udbedret fejlen.
Hvis du har strøm i hjemmet, skal du tjekke, om Watts Live har forbindelse til internettet, og om resten af huset har internet.
Lyser Watts Live-kortet grønt, har det forbindelse til Wi-Fi.
Blinker Watts Live-kortet rødt 1, 2 eller 3 gange, er der problemer med kortets opsætning.
Forklaring på blink:
Et blink betyder, at kortet hverken har Wi-Fi eller forbindelse til måleren.
To blink betyder, at kortet har forbindelse til måleren, men ikke har Wi-Fi-forbindelse.
Tre blink betyder, at der er forbindelse til Wi-Fi, men at kortet ikke kan hente data fra måleren.