En del af

Kom i gang

Få intelligent styring af din egen vedvarende energi. Det hele starter med et uforpligtende tilbud fra én af vores rådgivere.

1
2
3

“...Jeg kan ikke andet end sige, det er en fornøjelse at mærke Watts er drevet af ildssjæle og gør en forskel for vores muligheder på energi området som forbrugere.”

Du har modtaget en notifikation om en mulig strømafbrydelse

En kort guide.

Følg disse enkle trin for at finde årsagen til, at der ikke vises data fra dit Watts Live kort i appen

Hvis du stadig har strøm i huset

Hvis du stadig har strøm i huset, bør du undersøge om Live kortet har Wi-Fi forbindelse.

1

Grønt lys Lyser Live kortet grønt? Så er der forbindelse til Wi-Fi. Rødt lys Blinker Live kortet rødt 1, 2 eller 3 gange, er der en fejl i opsætningen. Prøv at genstarte din router og vent i ca. 5 minutter. Når Live kortet lyser grønt igen, er problemet løst. Hvis Live kortet stadig blinker rødt, kan du kontakte Watts via supporten

Hvis du ikke har strøm i huset

Hvis du ikke har strøm i hele eller dele af dit hus, kan du følge nedenstående trin.

2

Tjek for aktuelle strømafbrydelser hos dit netselskab Se om der er kendte strømafbrydelser i dit område. Du kan finde dit netselskab her. Tjek eltavlen Hvis problemet ligger i dit eget system, kan du kontrollere om HFI/HPFI-afbryderen eller en af gruppeafbryderne er slået fra. Hvis ja, kan du følge denne guide.

  1. Er HFI-/HPFI-afbryderen slået fra? Prøv at slukke alle gruppeafbrydere.
  2. Slå nu HFI-/HPFI-afbryderen til igen, og tænd gruppeafbryderne en ad gangen. Når HFI-/HPFI-afbryderen slår fra, ved du, at fejlen er i den gruppe. Sluk for alle apparater i gruppen.
  3. Slå HFI-/HPFI-afbryderen og gruppeafbryderen med det defekte apparat til igen.
  4. Tænd apparaterne i gruppen et efter et. Når HFI-/HPFI-afbryderen slår fra, ved du, hvilket apparat der er i stykker. Sluk det.
  5. Slå HFI-/HPFI-afbryderen og alle gruppeafbrydere til igen. Så skulle du gerne have strøm igen.
  6. Slår din HFI-/HPFI-afbryder stadig fra, skal du kontakte en elinstallatør.

Er dit HFI/HPFI relæ ikke slået fra, så er der sandsynligvis sprunget en sikring enten i din installation eller i kabelskabet ved vejen. Følg vejledningen ’Udskiftning af sikring’ herunder.

Fejl i dit eget system

Hvis problemet ligger i dit eget system, kan du kontrollere om HFI/HPFI-afbryderen eller en af gruppeafbryderne er slået fra.

3

Gå til din eltavle Start med at slukke al strøm Vip kontakten ned for både gruppeafbrydere og HFI/HPFI-afbryderen. Find kilden til fejlen Vip HFI/HPFI-afbryderen op, og tænd derefter hver gruppeafbryder én ad gangen. Når strømmen slår fra, har du fundet den fejlramte gruppe. Frakobl apparaterne i den berørte gruppe Sluk alle stikkontakter og apparater tilsluttet den fejlramte gruppe. Test apparaterne enkeltvis Tænd HFI/HPFI-afbryderen og den fejlramte gruppe igen. Tilslut derefter stikkontakter og apparater én ad gangen. Når strømmen slår fra igen, har du fundet det defekte apparat.

Hjælp til LB medlemmer.

Hvis du er LB medlem, kan du få hjælp i forbindelse med strømafbrydelse

Som kunde hos Lærerstandens Brandforsikring (LB) kan du kontakte Fjordens El.

46 78 78 79

Husk at have dit LB-medlemsnummer klar, når du ringer – så kan vi guide dig bedst muligt.

Ofte stillede spørgsmål

Hvorfor er mit elforbrug forsinket?

Den 1. april 2016 fik hele elbranchen nye regler, som blandt andet betyder, at alle elleverandører og netselskaber er forpligtede til at sende og hente alle data gennem en fælles database, som ejes af Energinet.dk.

Netselskaberne er ikke forpligtede til at sende tids-data til databasen, selvom de har installeret fjernaflæste målere i din bolig.

Det kan desværre variere meget fra selskab til selskab, hvor lang tid, de bruger på at levere data. Dette har betydning for, hvor hurtigt vi kan vise dit forbrug i appen. For enkelte selskaber ved vi, at der kan være op til fem dages forsinkelse på data.

Hvordan fungerer Watts Live™?

Med Watts Live™ kan du hurtigt finde ud af, hvilke enheder i dit hjem bruger meget strøm ved at se, hvordan forbruget stiger sekunder efter enheden bliver tændt. Du undgår også at skulle vente dage på forbrugsdata.

Watts Live™ er en smart energimåler, der giver dig indblik i dit strømforbrug i realtid. Det lille kort sidder i dit teknikskab sender info om dit strømforbrug fra elmåleren til din app (Watts On™) helt ned til hvert 5. sekund. Du kan dermed straks se dit elforbrug på adressen, uanset om du er ude eller hjemme.

Bemærk: Watts Live™ til Kamstrup kan benyttes, hvis du har en Kamstrup Omnipower elmåler. Watts Live™ til Echelon kan benyttes, hvis du har en NES Echelon elmåler med typenummeret 83331 eller 83332.

Hvordan opretter jeg en måler via MitID?

Hvis du vil følge dit elforbrug sådan helt automatisk, så skal du oprette forbindelse til din elmåler. Dette kan du gøre uanset hvor, du køber din strøm. Du skal følge disse trin: 1. Åbn appen og log ind 2. Tryk på 'Tilføj måler' (menulinjen i bunden) 3. Tryk 'Ny måler' 4. Scroll ned til 'Andet selskab' 5. Følg vejledning og brug MitID Når du har oprettet forbindelse til måleren, så får du vist dit elforbrug pr. time og det kan hjælpe dig med at skifte vaner. Faktisk kan vi se, at aktive brugere skruer ca. 8% ned for deres forbrug, når de bruger appen.

Hvordan kommer jeg i gang?

Hvis du vil i gang med IFTTT, så du kan få din vaskemaskine eller øvrige apparater til at starte automatisk, når CO2-niveauet pr. kWh er lavt, så skal du oprette en IFTTT profil. Det er nemt at bruge og nemt at komme i gang.

Du skal oprette profilen i deres app eller på deres hjemmeside her.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12